Homepage | EN | CZ | SK
 

 
 
 
Patroni
 
Partneri a sponzori
 
Sponzori mesiaca
 
 

Novinky a médiá
Newsbox

 
 
04.01.1999
Duch Robina Hooda

Světlo světa spatřil program Robin Hood před devíti lety jako soukromá humanitární iniciativa, která měla pomoci dětem žijícím v dětských zařízeních na kladensku. V průběhu let se však rozrůstal a stal se z něj efektivní nástroj zlepšující životní úroveň doslova tisíců společensky znevýhodněných dětí v České republice a sousedním Slovensku.

Tým Robina Hooda by rád každého ujistil, že program se nevěnuje nezákonným činnostem – spíše naopak. „Robin Hood je v našem případě o redistribuci,” směje se Lech Nawara, programový ředitel C4C (Chance 4 Children). „Loupení skutečně nepřichází v úvahu. Obvykle oslovujeme sektory společnosti, kde se nachází nadbytečné zboží, aby nám pomohli zlepšit podmínky dětí, které dostaly do vínku poněkud drsný start do života a v podstatě nic nevlastní. Většina nadbytečného zboží je určena ke zničení, což ovšem nikomu neprospěje.” Týmu se podařilo získat důvěru těch největších mezinárodních společností působících v České republice a využil ji ke zlepšení životní úrovně dětí v dětských zařízeních. Giganti jako Procter & Gamble, Unilever, Nokia (abychom některé z nich zmínili) věnují své nadbytečné zásoby do C4C (Chance 4 Children) programů.

A stejné je to i dnes: tým nedávno obdržel 52 tun velmi kvalitních čistících prostředků na distribuci do dětských domovů, domovů pro postižené a dalších dětských zařízení. Dohromady to představuje skoro 100 palet, což je plocha menšího fotbalového hřiště. Čistící prostředky v hodnotě neuvěřitelných 3 milionů pomohou vedením domovů ušetřit prostředky na nutné opravy, na výlety a prázdninové pobyty dětí nebo na investice do šatníku jejich malých obyvatel. Distribuce začne na kladensku a bude pokračovat po celé republice.

Logistika pro takto rozsáhlou distribuci je poměrně komplikovaná, ale koordinátor týmu Václav Čermák se jen tak lehce nevzdává. „Jsme zvyklí distribuovat velká množství zboží, nicméně některé projekty jsou složitější než jiné,” usmívá se. „Některé společnosti mají neuvěřitelné nadzásoby!” Čermák si připomíná dosud největší projekt z předcházejícího měsíce, kdy tým distribuoval více než 50 tun zmrzliny od jednoho z nějvětších výrobců – Algida.

Týmu se také podařilo přesvědčit mrazírenské společnosti po celé republice, dokonce i na Slovensku, aby pomohly s uskladněním zboží a zpříjemnily tak léto tisícům dětí v obou zemích. „Přestože to byla logistická noční můra, výsledek stál za to,” pokračuje Čermák. „Některé z těchto dětí nikdy předtím zmrzlinu neměly. Domovy nemají na takovéto věci v rozpočtu prostor.”

V nadcházejícím roce se tým Robina Hooda zaměří více na vzdělávací projekty. Nově založený program „SPRINGBOARD TO LIFE” bude usilovat o výuku důležitých dovedností pro děti v okolí Prahy a Kladna. Jazykové, počítačové, pekařské a cukrářské kurzy budou vyučovány skupinou cestujících a nadšených učitelů, kteří chtějí pomoci těmto dětem uspět v životě.

 
 
 
Poslední tiskové zprávy
22.02.2013
26.10.2007
12.12.2005
10.12.2005
04.01.1999
 
Další tiskové zprávy