22.02.2013
Odpověď Občanského sdružení na článek „Dobrý skutek nebo výdělek?” uveřejněný v týdeníku 5 plus 2 dny.
Dozvěděli jsme se, že ve čtvrtek Váš týdeník vytiskl poměrně zavádějící a štvavý příběh o údajných nesprávných a klamných praktikách Klientského centra v Ostravě, které jednu ze svých činností soustředí na prodej drobných předmětů a zisk daruje na charitu.
Jako obdarovaná charita C4C bychom se rádi vyjádřili k negativním tvrzením v článku a rádi bychom obeznámili čtenáře se skutečnostmi a fakty:
- Několik dní před uveřejněním uskutečnil týdeník “ 5plus2dny” rozsáhlý rozhovor s C4C, aby se informoval o prodejních aktivitách Klientského centra na Ostravsku. Ve skutečnosti se NF C4C podělil jen o pozitivní zkušenosti s KC. V konečném článku tentoROZHOVOR NEBYL ZMÍNĚN ANI JEDINOU VĚTOU. Zdá se, že novináři měli jednoznačně negativní a zaujatý záměr, který nechtěli zaměňovat s fakty a neměli v úmyslu nabídnout čtenáři vyvážené a objektivní informace.
- Nikdo nenapsal ani slovo o tom, že Občanské sdružení C4C, které do dnešního dne darovalo již 500 milionů Kč přímé pomoci nemocným a sociálně znevýhodněným dětem, je velmi spokojeno se spoluprácí Klientského Centra a s jejich pobočkami. Celková částka, která se vybrala díky prodejním aktivitám KC ve prospěch Chance 4 Children, již dosáhla výše 1,5 mil. Kč.
- V tomto nezmíněném rozhovoru C4C také uvedli, že tato nadace nemá ani důvod si stěžovat na spolupráci s Klientským Centrem a jeho pobočkami, protože se vždy chovají transparentně a profesionálním způsobem. Naše záznamy svědčí o tom, že jejich účetní knihy jsou příkladné a možné k nahlédnutí.
- Reakce veřejnosti na prodejní činnost KC je zpravidla pozitivní. Na rozdíl od toho, co tvrdí paní novinářka, prodejní personál je dobře vyškolený a jejich prezentace je na profesionální úrovni. Pro C4C je těžké uvěřit, že manažer Marek N. by použil zkreslenou informaci, co se výše darované části v procentech (podle slov paní novinářky) týče, když Vám můžeme poskytnout ověřené dokumenty, které uvádějí, že 30 % z celkové kupní ceny je určeno pro charitu.
- Paní novinářka se snaží přesvědčit čtenáře, že “pouze” 30 % z prodejní ceny jde na podporu C4C. Jednoduše řečeno - velmi zavádějící informace! Ve skutečnosti 30% z prodejní ceny tvoří čistý zisk z prodeje jedné položky po odečtení nákladů! Ale pojďme si to spočítat:
- Předmět se prodává za 50,-Kč.
- Nákupní cena předmětu, daň, dovoz atd. se průměrně pohybuje mezi 9 až 13,-Kč.
- Prodejce dostává něco mezi 15 -20,-Kč, což je spravedlivé, pokud bereme v úvahu, že průměrně prodá 65-75 kusů za den (což činí denní příjem 1 100,-Kč).
- Klientské centrum získává pouze 5,- Kč za položku (z čehož zaplatí provozní náklady, dopravu atd.).
- Charita získává 15,-Kč z jedné položky (30%).
Ptáme se: Kde je tedy podvod? Kde je senzace?
Na závěr bychom chtěli uvést následující:
- Článek, tvrdící nesrovnalosti, které neexistují, byl jednoznačně napsán proto, aby ublížil činnosti Klientského centra a jeho pobočce. V konečném důsledku toto pošpinění ovlivňuje životy tisíce dětí, které těží z programů C4C. Chce si vzít toto paní novinářka na triko?
- Pokud se skutečně Klientské centrum podílí na trestné činnosti, klame a obelhává veřejnost, nemělo by být spíše povinností Týdeníku podat trestní oznámení místo toho, aby se uchýlilo k temným bulvárním praktikám a vytvářelo senzace? Proč se tomu tak nestalo?
- Redakce nezodpovědně rozhodla zveřejnit článek, překroutila skutečnosti, aby získali negativní a senzacechtivý článek a zcela se rozhodla ignorovat obsáhlý a pozitivní rozhovor s C4C jen několik dní před zveřejněním. Proč?
- Máme štěstí, že žijeme v demokratické společnosti, kde svoboda tisku patří k nejvýznamnějším pilířům. V zájmu spravedlnosti a nestrannosti je povinností každého sdělovacího prostředku poskytnout čtenářům o dané události vyvážené a objektivní zpravodajství. Je tomu opravdu tak?
Ptáme se tedy rozumných čtenářů, kdo je zde ten opravdový darebák a ničema?
PLast press releases | 22.02.2013 |
| 26.10.2007 |
| 12.12.2005 |
| 10.12.2005 |
| 04.01.1999 |
More press releases